دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل و عناصر متفاوت آمیخته بازاریابی به جهت دستیابی به مدل مناسب برای بازاریابی صنعت نرم افزار

قسمتی از متن پایان نامه :

 

2-8-5  روش فانل [1]

 

این روش نمایان‌گر  فرآیند سازگاری مشتریان با یک برند از مرحله آشنایی تا متعهدشدن می‌باشد. مراحل منطق فانل به این شکل مطرح شده‌اند :

 

  • آگاهی نسبت به برند
  • تمایل به خرید
  • بهره گیری از برند کلی
  • تکرار مصرف
  • بهره گیری از برند به‌صورت معمول
  • تعهد نسبت به برند

 

در هر مرحله معمولا تعداد مشتری کاهش می‌یابد که این مسئله نیازمند مدیریت صحیح برای کاهش ریزش‌ها می‌باشد زیرا که این مشتریان متعهد به برند می‌باشند که نهایت سودآوری را برای شرکت به ارمغان می‌آورند و از دست‌دادن مشتریان در هریک از مراحل قبلی می‌تواند باعث کاهش سود آورد طول عمر مشتری گردد. به گونه کلی محاسن این روش را می‌توان بصورت زیر دسته‌بندی نمود :

 

  • ارائه دیدگاه کلی نسبت به عملکرد برند.
  • دسترسی آسان و قابل فهم بودن توسط کلیه مخاطبین .
  • مشخص کردن عملکرد و سلامت برند.
  • ارائه رویکرد یکپارچه در کلیه بازارها و بین تمامی فعالیت‌ها.

 

 

یکی از بهترین مدل‌های ارزیابی ارزش ویژه برند مبتنی بر رفتار مصرف کننده توسط آقای کوین کلر معرفی شده‌می باشد.

مطابق با این دیدگاه ارزش ویژه برند متاثر از دو عامل دانش خریداران از یک برند و پیوند‌های مطلوب ، قوی و منحصربفرد بین مشتریان و برند می‌باشد.   مطابق با این دیدگاه ارزش ویژه برند تاثیری می باشد که دانش برند بر روی پاسخ مشتری می‌گذارد. این تاثیر  به صورت تداعی‌های قوی و منحصربفرد در ذهن مشتری می‌باشد.

این مدل از چهار گام تشکیل شده می باشد که در هر کدام از آنها یک سوال از جانب مشتری طرح می گردد. به این ترتیب یک نردبان برند ساخته می گردد که قرار گرفتن در هر مرحله منوط به موفقیت در گام قبلی می‌باشد. این چهار گام شامل شش بلوک و تعدادی زیر مجموعه می باشد که در هر گام سوالات زیر مطرح می گردد :

[1] – Brand Funnel

[2] –  Customer-Based Brand Equity – keller

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 

مهمترین هدف پژوهش حاضر مطالعه اندازه تاثیر اجراء مختلف آمیخته بازاریابی بر ابعاد ارزش ویژه برند و در نهایت خود ارزش ویژه برند شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار  می‌باشد. بطور خاص اهداف این پژوهش به دو دسته اهداف اصلی و اهداف فرعی به تبیین زیر تقسیم‌بندی شده‌اند .

1-5-1- اهداف اصلی

 

تعیین اندازه تاثیر اجزاء مختلف آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت تولید نرم‌افزار (نرم‌افزارهای مالی، اداری ).

1-5-2- اهداف فرعی

 

اهداف فرعی پژوهش نیز به‌ صورت زیر مجموعه اهداف اصلی  و بر مبنای  ارتباط بین اجزاء آمیخته‌بازاریابی و ابعاد ارزش ویژه برند ( مطابق با مدل آکر) می باشد . این اهداف در شش  گروه دسته‌بندی شده‌اند که تمامی آنها در مورد برند شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای مالی اداری مورد مطالعه قرار خواهند گرفت :

گروه الف :

  • تعیین اندازه تاثیر محصول بر  وفاداری به برند.
  • تعیین اندازه تاثیر محصول بر  کیفیت ادراک شده از برند.
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • تعیین اندازه تاثیر محصول بر  آگاهی و تداعی‌ها از برند.

گروه ب :

  • تعیین اندازه تاثیر قیمت بر  وفاداری به برند.
  • تعیین اندازه تاثیر قیمت بر  کیف ادراک شده از برند.
  • تعیین اندازه تاثیر قیمت بر  آگاهی از برند.

گروه ج :

  • تعیین اندازه تاثیر توزیع  بر  وفاداری به برند.
  • تعیین اندازه تاثیر توزیع  بر  کیف ادراک شده از برند.
  • تعیین اندازه تاثیر توزیع  بر  آگاهی از برند.

گروه د :

  • تعیین اندازه تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  وفاداری به برند.
  • تعیین اندازه تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  کیفیت ادراک شده از برند.
  • تعیین اندازه تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  آگاهی از برند.

گروه ه :

  • تعیین اندازه تاثیر وفاداری به برند بر  ارزش ویژه برند .
  • تعیین اندازه تاثیر کیفیت ادراک شده از برند بر ارزش ویژه برند .
  • تعیین اندازه تاثیر آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند .