دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل و عناصر متفاوت آمیخته بازاریابی به جهت دستیابی به مدل مناسب برای بازاریابی صنعت نرم افزار

قسمتی از متن پایان نامه :

وفاداری به برند

 

وفاداری به برند را می‌تواند اندازه توجه مثبتی که یک مشتری نسبت به یک برند دارد تعریف نمود. به بیانی دیگر اندازه پایبندی وی به محصول و قصد خرید آینده وی . در حقیقت وفاداری ، تعهد به تکرار خرید در آینده می‌باشد. آتیلگان در بین ابعاد مختلف ارزش ویژه برند تأثیر و تاثیر وفاداری را بیشتر از بقیه دانسته و آن را تنها عاملی می‌داند که بصورت مستقیم بر ارزش ویژه برند تاثیر می‌گذارد. (Atilgan,2006,240). وفاداری به برند را می‌توان اظهار‌گر اندازه ترجیحات مشتریان نسبت به یک برند در مقایسه با نزدیک‌ترین رقبا می‌باشد . این موضوع ریشه در ارزیابی مشتریان نسبت به اندازه توان برند در تامین نیاز‌های آنها می‌باشد .  وفادارای به برند می‌تواند خود یک مزیت رقابتی و مانعی جهت ورود رقبا به‌بازار باشد. (1996,aker) برون[1] چند سطح از وفاداری را تشریح کرده‌می باشد. وفاداری رفتاری به رفتار مشتریان در بازار تصریح دارد که به وسیله گزارش تعداد خرید آنها مشخص می گردد . (1998 Keller) و یا تعهد خریدار به خرید مجدد از برند به عنوان انتخاب اول . (1999 Oliver) وفاداری شناختی هنگامی می باشد که در فرآیند خرید هنگامی‌که مشتری احساس نیاز می کند برند اولین گزینه در ذهن مشتری باشد . به این ترتیب برند بایستی خود را به عنوان اولین انتخاب در ذهن مشتری نمایان کند ( وفاداری شناختی ) و در نتیجه آن تکرار خرید به وجودآید  ( وفاداری رفتاری )آکر اندازه قیمت را شاخص اصلی وفاداری می‌داند . اندازه قیمت مقدار مبلغی می باشد که مشتری حاضر می باشد در قبال برند و در مقایسه با برند رقیب با اندازه منافع ارائه دهنده مشابه پرداخت کند . این اندازه با در نظر داشتن ارزیابی مشتری می‌تواند بالا، پائین ،مثبت و یا منفی باشد .

پایو (2006) انتخاب اول یک برند توسط مشتری را دلیل وفاداری به آن می‌داند. وی نیز دو بعد وفاداری نگری و رفتاری را برای وفاداری در نظر می‌گیرد. (Taylor etal, 2004,218)

گیل اظهار می کند که وفاداری به برند به صورت مستقیم باعث افزایش ارزش ویژه برند می گردد و سایر ابعاد مدل هم به صورت مستقیم و هم به واسطه وفاداری به برند بر روی ارزش ویژه برند تاثیر می‌گذارند. یو و دیگران نیز در سال 2000 تحقیقی در کشور کره انجام دادند که نتایج آن این موضوع را تائید می‌نمود اما پژوهش آنها که بر روی 12 برند متفاوت و با تاکید بر روی تفاوت‌های فرهنگی بین دو کشور کره و ایالات متحده صورت می‌گرفت اندازه تاثیر وفاداری بر ارزش ویژه برند را در این دو بازار متفاوت گزارش نمود.

در مدل ارزش ویژه برند آکر وفاداری به برند به عنوان اهرم تجاری برای کاهش هزینه‌های بازاریابی قلمداد شده می باشد . آکر همچنین وفاداری به برند را به صورت میزانی که مشتری برای یک برند در مقایسه با برندهای دیگر با مزیت‌های مشابه می‌پردازد و اندازه‌گیری مستقیم قصد خرید مجدد و یا بهره گیری مجدد از محصول یا خدمات در آینده تعریف نموده می باشد. (آکر ، 1991،41)

[1] – Brown

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 

مهمترین هدف پژوهش حاضر مطالعه اندازه تاثیر اجراء مختلف آمیخته بازاریابی بر ابعاد ارزش ویژه برند و در نهایت خود ارزش ویژه برند شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار  می‌باشد. بطور خاص اهداف این پژوهش به دو دسته اهداف اصلی و اهداف فرعی به تبیین زیر تقسیم‌بندی شده‌اند .

1-5-1- اهداف اصلی

 

تعیین اندازه تاثیر اجزاء مختلف آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت تولید نرم‌افزار (نرم‌افزارهای مالی، اداری ).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-5-2- اهداف فرعی

 

اهداف فرعی پژوهش نیز به‌ صورت زیر مجموعه اهداف اصلی  و بر مبنای  ارتباط بین اجزاء آمیخته‌بازاریابی و ابعاد ارزش ویژه برند ( مطابق با مدل آکر) می باشد . این اهداف در شش  گروه دسته‌بندی شده‌اند که تمامی آنها در مورد برند شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای مالی اداری مورد مطالعه قرار خواهند گرفت :

گروه الف :

  • تعیین اندازه تاثیر محصول بر  وفاداری به برند.
  • تعیین اندازه تاثیر محصول بر  کیفیت ادراک شده از برند.
  • تعیین اندازه تاثیر محصول بر  آگاهی و تداعی‌ها از برند.

گروه ب :

  • تعیین اندازه تاثیر قیمت بر  وفاداری به برند.
  • تعیین اندازه تاثیر قیمت بر  کیف ادراک شده از برند.
  • تعیین اندازه تاثیر قیمت بر  آگاهی از برند.

گروه ج :

  • تعیین اندازه تاثیر توزیع  بر  وفاداری به برند.
  • تعیین اندازه تاثیر توزیع  بر  کیف ادراک شده از برند.
  • تعیین اندازه تاثیر توزیع  بر  آگاهی از برند.

گروه د :

  • تعیین اندازه تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  وفاداری به برند.
  • تعیین اندازه تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  کیفیت ادراک شده از برند.
  • تعیین اندازه تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  آگاهی از برند.

گروه ه :

  • تعیین اندازه تاثیر وفاداری به برند بر  ارزش ویژه برند .
  • تعیین اندازه تاثیر کیفیت ادراک شده از برند بر ارزش ویژه برند .
  • تعیین اندازه تاثیر آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند .